zondag 12 april 2015

Nieuwe handwerkjes.


 Hier nog enkele spulletjes die ik de voorbije maanden maakte voor mijn hobbykamertje.
Zoals deze hoes voor de naaimachine...
...met een borduurwerkje waar ik een echt schaartje, klosje en knoopjes heb opgenaaid.
Een beertje die vlijtig aan het borduren is...
Juffrouw haas...
En vandaag maakte ik deze nieuwe omslag voor mijn handwerkencyclopedie, of beter mijn handwerkbijbel. 
Ik kocht het als jong meisje in de jaren '70, reeds toen was ik verzot op handwerken. 
Een dik boek waar je alles op gebied van haken, breien borduren enz. kan vinden. 
Eenvoudig uitgelegd en tientallen verschillende steken. 
Na al die jaren dienst doen vond ik dat hij recht had op een nieuwe outfit en dit is het geworden...
Zo was hij origineel...
Dat was het dan tot dusver... tot later!












10 opmerkingen:

  1. Hola amiga!! una vez más sigo aquí admirando tus maravillosos trabajos.
    Bss apretaos!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoe dat je met klosjes en schaartjes e.d. de dingen leuk kunt versieren. Je hebt mooie werkjes gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat mooi en leuk gedaan zo met klosje etc...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige werkjes Christelle.
    Ik vind alles even mooi en liefelijk.
    Wat een heerlijke hobby hebben we toch...

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je weer prachtige creaties gemaakt Christelle , dat konijn heb ik vroeger ook eens gemaakt, maar waar het nu is , geen idee ??

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige dingen heb je weer gemaakt!
    En ja..., die handwerkencyclopedie.. 'k heb hem ook staan..., nostalgie hè..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. chirstelle wat een mooie dingen heb je weer gemaakt en fijn weer iets van je te zien. groetjes riete

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Christelle, wat leuk om weer iets van je te lezen, alle spulletjes zien er weer prachtig uit.
    Dat kleine beertje wat aan het borduren is.......zooo lief !
    En de handwerkencyclopedie is prachtig geworden, ik heb precies dezelfde laatst bij de kring loop gevonden.
    Ik wens je nog een hele zonnige week.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blogje ! ik zag u via andere blogster, ik volg meestal
    blogjes dat dezelfde hobbys als ik delen, bedankt voor het delen
    Fijne dag☀️

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie blogje ! ik zag u via andere blogster, ik volg meestal
    blogjes dat dezelfde hobbys als ik delen, bedankt voor het delen
    Fijne dag☀️

    BeantwoordenVerwijderen