maandag 16 december 2013

Kerstsfeer in de keuken...

Eerst wil ik mijn vele nieuwe volgers van harte welkom heten op mijn blog en ik hoop dat jullie er veel plezier zullen aan beleven!

Deze maand is het precies 15 jaar dat we hier in dit huis wonen. Mijn man is schrijnwerker en maakte al het houten schrijnwerk zelf, ook de keuken is een eigen creatie, ik tekende ze uit en hij heeft ze gemaakt.
Het is een plaatsje waar ik fier op ben en graag vertoef, zeker deze tijd van het jaar en neem jullie graag mee voor een rondje...
Op het kookfornuis heb ik een oude bakplaat gezet en deze versierd met kleine kerst-uitsteekvormpjes, oude kaarsenhoudertjes en een weckbokaal gevuld met gemberkoekjes.
Voor de aankleding van de keuken en de rest van het huis ga ik steeds op zoek naar oude spulletjes, ik heb er een zwak voor en je zal mij dan ook veel op rommel- en brocantemarken vinden één van mijn favoriete bezigheden in de zomer
Op de dampkap een eenvoudige krans met dennentakken en rood lint. De twee belletjes eraan zijn oud en nog van het paard van mijn man zijn grootvader. 
Verder nog versierd met dennenappels en lichtjes.
Nog iets waar ik heel trots op ben zijn de echte oude Delftse tegeltjes boven het fornuis.
Het wandrekje heeft ook een kersttintje gekregen, gewoon door er een takje groen bij te leggen.
Aan het haakjes hangen gedroogde kruiden zoals rozemarijn, thijm en laurier.
Op het aanrecht heb ik mijn kerst CD box gezet ...
In de hoek een oude eiermand en weegschaal
Onderaan een heel oud kookboek en het boekje bovenaan heb ik vorige kerst van mijn dochter gekregen...
...het is een boekje vol notitieblaadjes voor boodschappenlijstjes e.d.
Op de vensterbanken staan oude serviesstukken versierd met kerstgroen. Het servies is Copenhague van Royal Boch en de basisstukken worden nog steeds nieuw verkocht KLIK HIER .
Het bestaat al héél lang en is een echt verzamelaars item geworden.
Boven de gootsteen hangt een rekje met een oud kinder-waterketeltje en koffiekannetje. 
De geborduurde koe erboven komt even door het raam piepen...
Nog enkele blauw-witte melkkannetjes...
De etagère is versierd met moskransen...

Voor het muurtje tussen de ramen heb ik deze kerstkaarthanger gemaakt, hij stond in een oude Ariadne van december 1979.
Voor de borduursters, onderaan deze post vind u de beschrijving en de teltekening ervan



Klik op de foto om te vergroten.



Bedankt voor jullie bezoekje en nog een gezellige kerstmaand!





















17 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke, gezellige keuken gewaad in kerstsfeer!
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh... wat zou ik graag even bij jou aan de keukentafel schuiven!! En dan lekker op gemak rondkijken!!
    Je hebt er een sfeervol geheel van weten te maken!
    Groetjes,
    Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij kan met recht zeggen:mijn keuken is mijn trots!!!

    Ook ik ben dol op dit soort oude spullen, sommige vinden het truttig of oudbollig, nou daar trek ik me lekker niks van aan en ga mijn eigen weg.

    Jij ook fijne en gezellige decembermaand gewenst.
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Christelle,
    Wat een prachtige keuken heb je!! Daar mag je zeker trots op zijn!! En wat heb je het er gezellig gemaakt. Bedankt voor je leuke borduurpatroon. Ik heb `m opgeslagen maar wil `m zeker een keertje gaan maken want ik vind `m erg leuk!! Bedankt voor het delen!!
    Lieve groet van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een schitterende keuken heb je en dan die kerstsfeer. Bedankt dat we even mee mochten kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief gebaar dat we even bij jouw binnen mogen kijken en van de kerstsfeer mogen proeven. Het ziet er zeer knus en gezellig uit en geeft zeker inspiratie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat lief van jou Christelle dat we een kijkje mogen nemen in jouw prachtige nostalgisch keuken, echt vakmanschap is die keuken van jullie en het resultaat van een goede samenwerking. groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een droom van een keuken en alles is zo mooi op elkaar afgestemd ......daar mag je met recht heel trots op zijn, de keuken is het hart van het huis zeggen ze toch?
    Nou dat straalt er bij jou helemaal vanaf......
    groetjes Marjoleihn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh!! que maravilla de cocina ha echo tu marido,seguro te encanta pasar las horas metida en ella,sólo para observarla.
    Es realmente preciosa y no le falta ni un detalle.
    No me canso de ampliar las fotos y mirarla,tienes muy buen gusto,y compartimos las mismas aficciones,me encantan las antigüedades.
    Gracias por regalarnos esta entrada,he disfrutado mucho de ella.Bss apretaos!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende keuken heb jij zeg en zo gezellig met al die kerstspulletjes echt prachtig!!!!

    Liefs Corina♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet het er knus en gezellig bij je uit..
    Echt een oerknusse keuken uit grootmoederstijd...zo leuk het oude fornuis met de blauwe tegeltjes erboven.
    Al die prachtige serviesstukken...genieten hoor.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb genoten van je rondleiding. Wat ziet dat er gezellig uit. Je mag wel trots zijn op je man, deze keuken verslijt je nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een superrrrr gezellige prachtige keuken hebben jullie en wowwww dat fornuis schitterend !
    Kan me voorstellen dat je daar heel graag zit en het ziet er zooooo gezellig uit allemaal tis net of te terug stapt in de tijd !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezelligheid in jou mooie keuken Christelle. Ik vind de tegeltjes boven je mooie fornuis ook erg mooi. En ik kan me voorstellen dat je graag in de keuken zit. Het ziet er ook echt heel sfeervol uit allemaal.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Christelle, wat leuk dat we eventjes bij jou op bezoek mogen komen :)
    Wow , jou keuken is zo mooi en gezellig, dat fornuis zou ik direckt willen hebben !!
    Er is zoveel te zien en alles past perfect bij elkaar, het is net een van je mooie poppenkamertjes in het groot :)
    Bedankt voor de rondleiding in je prachtige keuken.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt écht een droomkeuken Christelle, heerlijk om in te verblijven én te koken,
    Fijne dagen ook,

    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Christelle,

    De sfeer van je keuken is zo warm!!! En de dampkamp...hahahaha wat een leuk woord!! Ziet er schitterend uit met die mooie krans!
    Je keuken is al mooi van zichzelf en nu extra mooi met al die kerstdecoraties.
    Het was wederom genieten bij je blog.


    Ik wens je meteen hele fijne kerstdagen en een voorspoedig 2014!
    Veel plezier verder bij het bloggen en bedankt voor al je lieve reacties!


    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen