vrijdag 9 augustus 2013

Even mijn oude fietsmand gepimpt...

Allereerst wil ik mijn nieuwe volgers welkom heten op mijn blog, ik hoop dat jullie er veel plezier aan zullen beleven. Ook wil ik iedereen eens bedanken voor de leuke reactie's die ik krijg.

                                     ******

Door het mooie weer de voorbije dagen en weken heb ik veel buiten vertoeft, en wat doet een mens dan? Te warm om in de tuin te werken en luieren is ook niet aan mij besteed, dus ging ik weer aan het borduren.
Ik kocht onlangs twee leuke borduurboekjes in Laura's webwinkeltje http://www.atelierlaura.com/ en http://atelier-laura.blogspot.be/ ,zag er dit mooi borduurpatroon voor een fietsmand staan en ben er meteen aan begonnen.


Mijn fietsmand is zeker 25 jaar oud en heb ze een lange tijd niet kunnen gebruiken omdat ze niet paste op mijn vorige fiets.


Heb er een volledige binnenbekleding in gemaakt en een zakje om sleutels e.d. in weg te steken.


Blij dat ik ze weer kan gebruiken!

*******

Afgelopen zondag vierden Diane en Marcel hun 60ste. huwelijksverjaardag. Ik leerde Diane vele jaren geleden kennen tijdens de cursus kantklossen en vond het daarom een fijn idee om voor die gelegenheid nog eens mijn kloskussen boven te halen en letterlijk "aan de slag te gaan". Ik maakte een ovalen randje waar ik dan hun initialen heb in geborduurd (gevonden op Pinterst) en omdat het om hun diamanten huwelijk ging, heb ik er allemaal kleine diamantjes op gestreken.


De voor- en achterkant van de envelop heb ik versierd met poëzieplaatjes


********

En dan heb ik tenslotte van een blikken snoepdoosje een leuk speldendoosje gemaakt.


Ook dit patroontje vond ik op pinterest.


Nu de temperaturen wat draaglijker zijn geworden kunnen we weer de tuin in om te werken.

Nog een fijne dag!














8 opmerkingen:

  1. Wowwwww Christelle wat heb je dat schitterend gemaakt, past er precies bij je mag je fiets wel niet zo buiten laten staan !
    En je cadeau is ook prachtig geworden daar zullen ze erg blij mee zijn
    en het borduurtje op het deksel schitterend, je bent lekker bezig geweest !
    Het is nu heerlijk weer om te handwerken

    Fijn weekend

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig romantische borduurwerkjes!!
    Jij zal vanaf nu gezellig door de straten rijden
    met je gepimpte fietsmand, leuk.
    Borduren is zo ontspannend ...
    Geniet nog van de zomerdagen,
    lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een juweeltjes ! Unieke borduursels.
    Nog een leuk weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou,nou.....jij bent een bezig bijtje in de tuin,maar dan met handwerken.

    Wat leuk is de bekleding van je fietsmand geworden.
    Heb ook 2 van die fietsmanden(zonder bekleding) maar niet meer aan de fiets omdat het hier jaren geleden schering en inslag was dat snelle scootertjes tijdens het langsrijden ff een graai deden in die fietsmand....of er nou wel of niks van waarde in lag,en dan lag de fietsster tegen de grond.

    Het Diamantenpaar zal vast heel blij zijn met zo'n prachtig gekantklost cadeau.

    En rest mij nog te zeggen dat je alles zó aantrekkelijk op de foto gezet hebt!!!

    Fijn weekeind en lieve groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Christelle, wat o.n.t.z.e.t.t.e.n.d mooi gemaakt, alles ziet er zo romantisch en tip top verzorgd uit !!

    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Christelle,

    Wat is je fietsmand super geworden zeg, zo heb ik ze nog nooit gezien hoor echt te gek.
    En je kaartje is prachtig, het is nogal een bijzondere gelegenheid ook 60 jaar getrouwd wauw.
    En op je speldendoosje ben ik verliefd, wat een schatje is dat geworden.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dat alles mooi gemaakt, een feest om boodschappen te doen zo op de fiets. Leuk speldemdoosje! En mooi het gekantkloste randje, dat vind ik heel bijzonder,
    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Cristelle..♥
    Bedankt voor je lieve♥ berichtje,ik hoop ook dat het allemaal positief is ..;)
    Mijn volwassenen kinderen♥ die nemen het anders op hé, en dan is juist dat onzekere niet zo'n fijn gevoel..lieve♥ zucht..;(

    Je hebt een prachtige♥ fietsenmand♥ heel apart♥..;)
    en je andere mooie♥ borduursels♥ zijn ook helemaal geweldig♫..!!
    Nog een fijne zondag Liefs♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen