vrijdag 21 juni 2013

Pioenrozen

Overal, zowel op facebook als op verschillende blogs zie ik afgelopen dagen mooie pioenrozen passeren. Twee jaar terug kocht ik op de markt een plantje, er had mij toen iemand gezegd dat het wel enkele jaren kon duren vooraleer ik er bloemen zou van hebben. Tot mijn grote verbazing stonden er dit jaar vijf knoppen in. Eergisteren is de eerste bloem open gekomen.


Omdat ze voor diezelfde avond onweer voorspelden heb ik ze maar afgesneden en in een oude koffiekan gezet die ik onlangs voor één euro kocht op een rommelmarkt.


Is ze niet prachtig?


Ook dit oude melkkannetje heb ik onlangs gekocht voor een prikje...


Om de kan te vullen heb ik er nog enkele takken rozen bijgestoken. 
Rose "MargaretMerill"


Zie hier dan het resultaat...
De woonkamer is nu gevuld met de meest héérlijke geur die je je kan voorstellen.


Op de keukentafel nog een oude koffiekan, ooit gekregen van mijn man zijn grootmoeder. Deze heb ik gevuld met campanula.




En dit kleine leuke schaaltje kocht ik afgelopen zondag voor twintig cent, echt waar! Echt oud fijn porselein en puntgaaf!


Ook de papavers stonden gisteren plots allemaal in bloei!
Hierna nog enkele sfeerbeelden uit mijn tuin...















5 opmerkingen:

  1. Hai Christelle,

    Ja de Pioenrozen zijn bij een hoop mensen toch wel favoriet geloof ik..maar ze zijn dan ook zo mooi.
    Gelukkig is het slechte weer bij ons uitgebleven anders hadden de rozen nu ook bij mij op tafel gestaan...ook niet erg natuurlijk.
    Met zo`n prachtige tuin zal het je vast niet ontbreken aan bloemen op tafel..en het staat zo leuk in de theepotten.

    fijn weekend, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je daar een mooi boeket van gemaakt. En dan die mooie kannen met rozen. Daar houd ik wel van. Wat een sfeertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Preciosas flores , puestas en la porcelana la quedan ideales , su casa respira un ambiente muy cálido y su jardín maravilloso, feliz fin de semana:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, in combinatie met je mooie kannetjes. Leuk dat je ze op die manier toch weer kunt gebruiken.

    Mooie tuinfoto's ook!!

    Toch wel erg mooi he, als er zoveel bloemen in bloei staan!Ik kan daar ook zo van genieten.

    Fijn weekend.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Christelle, wat zijn ze toch prachtig die pioenen, het blijft een van de mooiste bloemen, zeker als ze zo mooi zijn open gegaan.
    Het ziet heel erg gezellig uit in die mooie antieke koffiepotten :)
    Jouw tuin is een bloemen meer zo te zien, heerlijk zoveel bloemen, daar kan een mens toch echt van genieten !!!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen